استیضاح وزیراقتصاد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

استیضاح خاندوزی کلید خورد/ نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی: فعلا به صلاح نیست/ احمد توکلی: رئیسی باید در چیدمان تیم اقتصادی توجه بیشتری می‌کرد

به گزارش قدس آنلاین،عدم ثبات در بازارهای مختلف نظیر مسکن، خودرو، طلا و سکه، بورس و از طرفی تداوم روند افزایشی تورم باعث شده است تا استیضاح احسان خاندوزی، وزیراقتصاد دولت سیزدهم از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

استیضاح خاندوزی کلید خورد/ نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی: فعلا به صلاح نیست/ احمد توکلی: رئیسی باید در چیدمان تیم اقتصادی توجه بیشتری می‌کرد

حرف‌های خاندوزی و عملکرد او باعث نشده تا اوضاع اقتصادی کشور به سامان شود و بارها نیز شایعه استیضاح او بر سر زبان ها افتاده است اگرچه این بار از شواهد مشخص است که استیضاح وی جدی خواهدبود و حتی در مقطعی شایعه استعفای وی نیز به گوش می رسید.

وزیراقتصاد برنامه ندارد

علیرضا پاک ‌فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره عملکرد خاندوزی معتقد است روزی که وزیر اقتصاد برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس آمد، هیچ برنامه دقیقی را ارائه نداد، بلکه بیشتر کلیات را بیان کرد و به نظرم نماینده‌ها احساساتی رأی دادند و امروز مجلس به این نتیجه رسیده که وزیر اقتصاد توانایی حل مشکلات اقتصادی کشور را ندارد، او فرد ضعیفی است و برنامه خاصی هم ندارد.

راهکارهای توئیتری

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس نیز با طعنه به عملکرد وزیراقتصاد، عنوان می کند: آقای خاندوزی پیش از وزارت دائم توییت می‌کردند و در مورد خروج بورس از وضعیت بحرانی راهکار می‌دادند. حالا همان راهکارهایی را که توییت می‌کردند، اجرا کنند.

استیضاح خاندوزی کلید خورد

در اخرین اظهار نظر نیز علی جدی، نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داده است که استیضاح وزیر اقتصاد از سوی نمایندگان مجلس امضا شده است.

استیضاح خاندوزی کلید خورد/ نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی: فعلا به صلاح نیست/ احمد توکلی: رئیسی باید در چیدمان تیم اقتصادی توجه بیشتری می‌کرد

وی ادامه داد: دولت باید پاسخگو باشد نمی‌توان با طرح این سخن که حباب در بازار ایجاد شده مسائل را منتفی کرد اگر حباب داریم چرا ماندگار شده است؟ باید این قضیه تعیین تکلیف و شرایط را تعدیل کنند.

جدی با اشاره به نوسان‌های نرخ ارز و تاثیر آن در بازار خودرو، افزود: عدم انسجام دولت باعث شد آنها نتوانند بازار ارز را مدیریت کنند؛ تضاد در سخنان بانک مرکزی زیاد است و از سویی سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی خودمختارانه عمل می‌کنند و این عدم هماهنگی این شرایط را ایجاد کرده است؛ به عبارت دیگر در بدنه دولت یک انسجام اقتصادی دقیقی وجود ندارد و انتظار داریم که دولت در زمینه ایجاد این انسجام، حرکتی انجام بدهد.

چیدمان تیم اقتصادی از همان ابتدا درست نبود

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفتگو با قدس آنلاین درباره تیم اقتصادی دولت بر این باور است که رئیس جمهور با علم به اینکه کشور درگیرجنگ اقتصادی است باید در چیدمان تیم اقتصادی توجه بیشتری می کرد.
وی تصریح کرد: چند روز قبل از مراسم تنفیذ به اقای رئیسی عرض کردم که کشور در گیر جنگ اقتصادی است و بیم شکست در این زمینه وجود دارد از این رو برای این جبهه که جزو با اولویت ترین کارهای شما است، باتجربه ترین و کار آموزترین افراد را انتخاب کنید و جوانان را معاونان انها قرار دهید. همچنین افرادی را انتخاب کنید که نگاه سیاست تثبیتی داشته باشند و نسبت به تعدیل موضع داشته باشند و با یکدیگر هماهنگ باشند.

استیضاح خاندوزی کلید خورد/ نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی: فعلا به صلاح نیست/ احمد توکلی: رئیسی باید در چیدمان تیم اقتصادی توجه بیشتری می‌کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از طرفی به اقای رئیسی اعلام کردم از آنجا که شما خودتان فرد اقتصادی نیستید معاون اول را فردی انتخاب نمایید که اقتصاددان باشد و در جامعه علمی اقتصادی شناخته شده باشد و از این توان برخوردار باشد که بتواند بین وزاری تیم اقتصادی دولت هماهنگی ایجاد کند و نسبت به ایجاد برخی اختلاف ها سرعت عمل داشته باشد.
توکلی ادامه داد: ناهماهنگی محصول نیروهای متفاوت است که فرصت ندارند و یا نمی خواهند با یکدیگر تبادل نظر و هم فکری کنند و وقتی هماهنگی در یک تیم اقتصادی به حداقل برسد اجرای تصمیم های بزرگ توسط این تیم با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

فعلا به صلاح نیست

شهباز حسن پور بیگلری، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با قدس آنلاین درباره استیضاح خاندوزی گفت: به نظر بنده در شرایط فعلی این استیضاح به صلاح کشور نمی باشد.

شهباز حسن پور

وی با بیان اینکه جزو نماینده های استیضاح کننده نمی باشد، افزود: اگرچه ما نیز گلایه های جدی نسبت به اوضاع اقتصادی فعلی کشور داشته و ازدولت انتظار داریم که هرچه سریعتر این وضعیت را ساماندهی کند اما به دلیل اینکه در زمان ارائه بودجه سال 1402قرار داریم با این استیضاح موافق نیستم.

حسن پور تصریح کرد: باید منتظر ارائه برنامه بودجه سال آینده از سوی دولت باشیم تا ببینیم برای مهار تورم و ساماندهی شرایط اقتصادی کشور در سال اینده چه برنامه ای تهیه و تدوین کرده اند.

خبرنگار: رضا طلبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.